Kampania City Cha(lle)nge wystartowała na Kampusie 600-lecia Odnowienia UJ

City Cha(lle)nge - zwycięski projekt II edycji krakowskiego Climathonu

Climathon to międzynarodowe wydarzenie, którego celem jest wypracowanie rozwiązań mających na celu walkę ze zmianami klimatu. Mieszkańcy dużych ośrodków miejskich na całym świecie mają 24 godziny na wypracowanie koncepcji odpowiadającej na powyższą potrzebę. Taki pomysł udało wypracować się także w Krakowie, co więcej już na dniach zostanie on wprowadzony w życie!

Zwycięski projekt City Cha(lle)nge to kampania społeczna, której celem jest zachęcenie mieszkańców do porzucenia samochodów na rzecz transportu miejskiego, a także rowerów. Projekt ukazuje, że znaczenie mają także inne wybory związane z mobilnością użytkowników przestrzeni miejskiej i jak wiele można zyskać wybierając schody zamiast windy. Kampania ma na celu ukazać, że wybierając korzystne dla środowiska i otoczenia warianty związane z mobilnością, zyskują także sami użytkownicy.   Taki zabieg ma na celu skuteczne zachęcenie ich do zmiany preferencji komunikacyjnych, co w ogólnym rozrachunku pozwoli na poprawę stanu środowiska naturalnego poprzez ograniczenie emisji dwutlenku węgla.

Kampanie różnego typu są powszechnie realizowane praktycznie we wszystkich miastach, jednak ten projekt wyróżnia się na tle pozostałych przedsięwzięć tego typu.  W przeciwieństwie do innych kampanii społecznych plakaty oraz ulotki nie pełnią tu pierwszorzędnej roli, a są jedynie formą uzupełnienia do interaktywnej strony, na której każdy z mieszkańców będzie mógł sprawdzić jak jego nawyk wpływa na parametry takie jak: pieniądze, czas, środowisko czy kalorie. Kampania zostanie przeprowadzona na terenie Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego, a jej start przewidziany jest na 25.08.2018.

Przydatne linki:

 

Data opublikowania: 01.09.2018
Osoba publikująca: Jurand Skrzypek